G-5KMC2RV5EM
 

Dzień w pracy a aktywność fizyczna i trening.

Trening i aktywność fizyczna pomagają w zarządzaniu czasem oraz dbaniu o samodyscyplinę. Zdecydowanie łatwiej określać rutyny i łapać rytm dnia. Idealnie jest, jeżeli treningi realizowane są o stałych, wyznaczonych godzinach. Również w treningu mentalnym tak jak tym fizycznym, zachęca się zawodników do realizowania zadań w stałych porach dnia – to samo dotyczy każdego z nas.

Szczególnie teraz w tym dysharmonijnym świecie, tym co pomaga nam dbać o zdrowie psychiczne i dobrą kondycję mentalną jest złapanie rytmu i tworzenie rutyn. Każdy trening, każdą aktywność należy więc wkomponować w plan dnia, a tak naprawdę trzeba ten plan stworzyć i się go trzymać.

Trening to również sposób na przełamywanie monotonii.

Wiele osób funkcjonuje w systemie… wstaję rano, coś zjem, wychodzę do pracy, później z niej wracam, jestem zmęczony, muszę coś zrobić w domu, a później kładę się spać. Trening może być zatem bodźcem, który mobilizuje, dyscyplinuje, dzięki któremu możemy urozmaicić dzień, tydzień. Kolejnymi zaletami treningu w ciągu dnia są:

  1. Możliwość odreagowania emocji oraz przekierowywania uwagi na to, co robię tu i teraz

  2. Określenie jak się czuję, jak funkcjonuje moje ciało i jak to wpływa na moją strefę emocjonalną

  3. Uświadomienie sobie, o czym myślę albo nie myślę podczas treningu i jak jest mi z tym, jak nie myślę, a jestem zaangażowany/a w czynność, której się poświęcam w danym momencie.

Dochodzimy to coraz bardziej popularnych w biznesie zagadnień takich jak uważność, mindfulness, które właśnie w treningu możemy rozwijać – udowodnione jest, że dochodzi do transferu naszych umiejętności sportowych na umiejętności dnia codziennego.

Jeżeli zwiększamy naszą świadomość, co do funkcjonowania naszego umysłu i ciała podczas treningu to zwiększamy nasze szanse na bycie bardziej świadomą jednostką w życiu codziennym i pracy.


-----------------------------------------

Aleksandra Zienowicz-Wielebska – psycholog sportowy – pracująca w sporcie oraz filmie. Absolwentka psychologii klinicznej na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz studiów podyplomowych Psychologia w Sporcie Pozytywnym na Uniwersytecie SWPS WZ. Sopot.

-----------------------------------------

Skorzystaj z rabatu dla czytelników porad! Cały asortyment AQUA SPEED do aktywności w wodzie dla Ciebie i Twojej rodziny (treningi, wakacje, rehabilitacja) z 20% rabatem. Wejdź na stronę aquaspeed.com.pl

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie